Akreditované školiace stredisko pre baristov | Kávová kultúra | Vzdelávanie

GASTRONÓMIA JE VIAC AKO LEN JEDLO A NÁPOJE

Gastronómia, ale aj práca v nej je dlhodobo podceňované odvetvie nielen zákazníkmi, no žiaľ aj samotnými majiteľmi, ktorým stačí poskytovať priemerné služby v nádeji, že pre ich zákazníkov sú postačujúce. Realita je však úplne iná. Nastal trend zdravých potravín, zdravého životného štýlu, a to, čo je súčasťou nášho bežného života, očakávame aj v prevádzkach. Viacero prevádzok však v tomto smere zaostáva.

Mnohí z nás vnímajú pracovné pozície  v gastronómii ako fyzicky náročné, no zvládnuteľné každým človekom bez potrebného vzdelania.  Doma si vieme navariť, vieme si to naservírovať, ba dokonca aj pripraviť kávu či jednoduchý miešaný nápoj. Ak sa už rozhodneme navštíviť gastronomický podnik očakávame niečo viac. Zážitok z chutného jedla, voňavej kávy, ale i celkovej atmosféry podniku a bezpochyby jeho personálu je hlavným dôvodom záujmu o návštevu nášho obľúbeného podniku.

GASTRÓNÓMIA OČAMI ZÁKAZNÍKOV

Pod prácou  v gastronómii či hotelierstve si všetci predstavujeme čašníka, ktorý roznáša  jedlá a nápoje či kuchára, ktorý trávi dlhé hodiny pri hrncoch. Keďže každý z nás má v pláne žiť úspešnú budúcnosť neuvažuje o tom, že svoj pracovný život zasvätí práve takémuto typu povolania.

V prvom rade však gastronómia znamená priestor pre rozvíjanie vlastnej osobnosti každého človeka či už je to zákazník, zamestnanec alebo samotný majiteľ.  Kultúra servírovania a prípravy pokrmov, či nápojov je dôvod, vďaka ktorému si zákazník oddýchne a zabudne na náročný deň či týždeň, ktorý práve prežil.  Gastronomické prevádzky sú miestom, kde sa ľudia stretávajú za účelom pôžitku, ale i oddychu od každodenných povinností a stresu.

GASTRONÓMIA OČAMI PRREVÁDZOK

Na prvom mieste gastronomických prevádzok by malo byť zamestnanie kvalifikovaného personálu. Na Slovensku máme množstvo šikovných ľudí, no je len veľmi málo prevádzok, ktoré sú ochotné ich aj  hľadať a radšej zvolia rýchlejšiu alternatívu so zamestnaním človeka, ktorí je ako sa hovorí ,,po ruke“.

V súčasnosti máme dostatok kvalitných a vyškolených ľudí pre gastronómiu , avšak svoje povolanie nevykonávajú. Hlavným dôvodom ich nezáujmu o dané pracovné pozície sú najmä v slabom finančnom ohodnotení, ale i celkovom podhodnotení celého gastro sektora. Mnoho ľudí ,,z fachu“   sa rozhodlo skúsiť šťastie v zahraničí, alebo zastávajú iné pracovné pozície. Dopyt však po ich zručnostiach neustále narastá.

PODNIK JE ZRKADLOM ZÁKAZNÍKOV

Podnik je tak úspešný, ako sú spokojní jeho zákazníci.  Zlaté pravidlo gastronómie, na ktoré sa postupom času zabúda.  Väčšina podnikov ponúka služby podľa vlastného uváženia a nie na základe dopytu zákazníkov či aktuálnych svetových trendov. Problém však nemusí byť vždy len na strane prevádzky.

Zákazníci si rýchlo zvykli na priemernosť podnikov. Uspokoja sa aj s menej chutným jedlom, či neochotným personálom. Nezáujem ľudí o skutočný gastronomický zážitok primäl podniky zlenivieť. Nemajú potrebu posúvať vpred nielen svoje vedomosti, ale i zručnosti, ktoré sú v tomto segmente kľúčové.  Často krát sa, preto stretávame s názormi majiteľov podnikov, že snaha robiť niečo lepšie nie je zákazníkmi docenená. Vyvráťme toto uvažovanie majiteľov zdravo náročným prístupom. Chcime viac ako dostávame, pretože len tak môžeme naše obľúbené podniky a s nimi aj celú gastronómiu posunúť vpred.

KÁVA HNACÍ MOTOR GASTRONÓMIE

Už aj samotné prevádzky zisťujú, že pokiaľ chcú uspokojiť svojich zákazníkov a udržať si ich priazeň, musia okrem kvalitného jedla, či zákuskov ponúknuť aj kvalitnú a kvalitne pripravenú kávu. Vďaka tejto skutočnosti sa pozícia ,,barista“ stáva atraktívnejšou ako kedykoľvek predtým.

Nestačí mať kvalitnú surovinu, teda kávovníkové zrná, a úžasného pražiara, ktorý ich správne upraží. Veľkú zásluhu na celkovej chuti kávy má jej spôsob prípravy. Je množstvo faktorov, vďaka ktorým aj z tej najkvalitnejšej kávy dostanete do šálky nepríjemnú, v mnohých prípadoch prepálenú chuť. V súčasnosti ľudia pijú kávu podľa toho či im chutí alebo nie. A to je správne. Dôležité je učiť ľudí piť kávu, nie instantné nápoje, ktoré nemajú s tou skutočnou kávou nič spoločné.  

Stále viac baristov sa začína hrať s kávou. Skúmajú rôzne hrúbky, rôzne pomery kávy, či teploty vody. Dôležité je však uvedomiť si, že základné kávové a kávovo mliečne nápoje sú a vždy budú najväčším lákadlom pre bežných zákazníkov. Aj napriek tomu, stále mnoho ľudí nevie ako si ich má správne vypýtať, alebo čo od nich môže očakávať. Barista je nielen človek, ktorý by vám mal vedieť pripraviť chutnú kávu, ale aj človek, ktorý vás aj o nej niečo naučí.

KTO JE VLASTNE BARISTA

Keď sa povie slovo barista, ľudia si hneď predstavia človeka, ktorý vám nakreslí do cappuccina labuť, či váš portrét. Avšak barista je v prvom rade človek, vďaka ktorému máte vo vašej šálke príjemnú chuť. Každá káva dokáže chutiť zle aj dobre, všetko záleží na zručnostiach človeka za kávovarom.

Baristom sa môže stať každý. Stačí len chcieť a ACADEMY OF COFFEE vám s tým rád pomôže. Otvorili sme brány pre školy, gastronomické prevádzky, domácnosti, ale i základné a materské školy, ktoré si chcú spestriť svoje dni hravým povolaním „BARISTA“.

KÁVOVÁ OSVETA AJ NA ZÁKLADNÝCH A MATERSKÝCH ŠKOLÁCH

Radosť v detských očiach z nepoznaného a ,,zaškrátané“ čokoládové úsmevy z „babyccina“ napovedajú nielen o spokojnosti detí, ale i úspešnosti šírenia osvety. Hoci si to naše ratolesti počas hrania sa so zrnami či kreslenia do ,,kakavka“ neuvedomujú stávajú sa z nich ľudia, ktorých daná aktivita napĺňa radosťou a chcú tú radosť odovzdávať ďalej. Ako? Neboli by deti deťmi, keby to neskúšali po príchode zo škôlky či školy aj doma. Cieľ sa podaril. Ukázať povolanie barista v skutočnom, zábavnom šate je hlavným poslaním zážitkového dňa s Academy of Coffee.

TIP PRE RODIČOV

V každom povolaní sa začína ako sa hovorí ,,od nuly“. Nikomu z nás to na začiatku nie je moc príjemné, avšak ak by sme nezačínali na nižších pozíciách, nevážili by sme si prichádzajúce úspechy a najmä by sme nemali motiváciu rozvíjať sa a pracovať na sebe. Tieto fakty, ktoré si uvedomujeme až v dospelosti sú dôležitým nástrojom komunikácie pri výbere na prvý pohľad aj menej lákavých povolaní. Zručnosti, vedomosti, radosť z práce a pokora sú hlavnými bodmi úspechu našich detí

Je jedno či ste kávový nadšenec, majiteľ podniku, či pražiar, ktorý sa rád hrá. Academy of Coffee je  pre každého! Skutočné príbehy partnerov z celého sveta, školenia a doplnkové prednášky so zážitkovými kávovými workshopmi  sú len zlomkom toho, čo môžete získať po vstupe do našej veľkej kávovej rodiny.

Objednávateľ

Objednávateľ

Objednávateľ

Objednávateľ

Objednávateľ